Vilka Fynd

Hade ju bestämt mig för att sortera "loppis" lådorna medans jag är ute
och röker. Det blir lite då och då.

Förra året samlade vi ihop saker som vi ej använder och sen fixa ett bord
på en loppis. Kan berätta att det är inte bara 1 låda utan MÅNGA som är
fyllda.

Skit samma. Jag öppnade en och fick se barn kläder????  Hummmm sen kom jag
på att det är ju alla pojk kläder som va på gränsen att passa förra sommaren men
han va för smal om midjan så blev för stort. Vi räknade på de och eftersom han
rusat i längden hela tiden och kläderna va på håret så trodde vi inte att dom skulle
passa ett år senare.

För varje plagg jag tog upp så kom ett leende. Gud de va ju alla de kläder som jag
gillade men det va inte rätt storlek till årstiden.

Men Benjamin hade stl 92 förra sommaren, och kollar vi på hur han växt under åren och
hur Ariel växt så trodde vi ALDRIG att han skulle stanna upp. Men de gjorde han   :)

Kläderna som fanns är mestadels 98 och en del 104 samt enstaka större plagg.
Jag menar hallå?????      Benjamin har ju 92/98-98 (beror på modell) i byxor, shorts osv
och i tröjor varierande 98- 104.

Gissa om jag blev GLAD. Jag har ju redan börjat tänkapå sommaren och kolla
vad barnen har för sommar kläder.
Benji har/hade inget. Så kollat rundor på nätet och räknat på vad som behövs och
när jag sett priset så va det inte skoj.

Vi har ju lagt ner massa pengar nu på soffa, inrednings saker, mediciner och massa ljus
den sista tiden så måste vara ekonomisk. Så jag har avvaktat    :)

Vist finns det saker han ändå behöver, men nu kan jag släppa min oro och planering  <3
VIST ÄR DET SUPER, HOPPAS BENJI BLIR LIKA GLAD.
En del är urtvättat men de kan han ha i trädgården när vi jobbar hihhiih

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Sen hittade jag lite andra saker ibland det jag gick genom idag!!!

* En rosa lampa (formad som en blomma)
jag viste att vi hade 2 st, en är på
henmnes rum men har inte hittat den andra förrens nu  :) Så nu blir de säng lampa.

* Lite blandade kläder till lilleman bla; några bodys, jeans och de stickade tröjorna
som dom andra 2 haft innan. Mesta är för stort men passar till hösten :)

* Mina barn leksaker som jag hade när jag va liten. vi skulle ju inte ha fler barn
egentligen så när vi packade dessa lådorna så va meningen INGA fler barn.

* Några jenas, nån klänning och 2 par skor till Ariel som hon kan ha om några år.

* Ariels rosa påslakan med bubblor. Fattar inte varför de åkt med här. Ska ju syrran ha sen.

* Enstaka mössor som lilleman kan ha till vintern eller nästa.

ENDAST en del av en himla massa olika sorters vantar, mjuka tussor (typ fårskinns sko). 
Fatta ¨å irriterande, jag som letat och letat efter fårskinns tofflor eller liknande som är VARMA
så finns endast den ena. Sen slog de mig att jag har haft de och flera andra skor men de fick Sheila.



Så där satt jag ute och skulle bara sortera medans jag rökte men jag FASTNADE och när jag
började tappa känseln i fingrarna gick jag in och startade kaffe. Blev 2 ½ stor COOP pappers kasse
med kläder som jag fick bär in. Förvisso är där 2 styck overaller. Det tar sin plats ju...


Jag va så J*vla dum som satt som jag gjorde. Redan innen värkte min rygg efter denna dag
och nu satt jag på en stol och börjde mig ner och rotade i lådor.   KORKAT

Nä nu ska jag sova!!!
I morgon ska  jag ut på altanen igen så fort solen börjat ge lite värme och rota genom de sista
lådorna. (EJ KLÄDER)      Nyfiken juhhhhh Tänk man kanske hittar något fiint  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Facebook

Patricia Ellberg gillar

Alla vi som bara säger 'Jag Älskar Dig' till dem du verkligen älskar .Alla vi som bara säger 'Jag Älskar Dig' till dem du verkligen älskar .
Skapa en Gilla-knapp