Morgon Dagens Punkter I Mitt Huvud & Stackars Patrik

  1. Städa köket
  2. Städa toa
  3. Fixa till vardagsrum samt sovrum
  4. Tvätta
  5. Ringa 2 viktiga samtal
  6. Träffa Carro  :)   (hon kommer hit på morgonen)
  7. Packa sakerna som mamma ska hämta
  8. Fixa klart hela pyssel rummet
  9. Alla saker i hallen där nere ska bäras ut
  10. Placera saker rätt i stugan
  11. Bär ut Ms saker till garaget
  12. Laga mat till familjen
  13. Ta hand om A B C hela kvällen (patrik kommmer bara hem ca 30 min och äter/duschar sedan drar han på fotboll och möte, är hemma igen efter 20,00 men då går han ner och nattar Alex och somnar)
  14. MÅSTE prata med katty    Helst träffas <3


SEN ÄR JU SAKEN DEN ATT MIN FINA LILLA CHRISTOPHER ÄR MED HELA TIDEN
OCH BLIR TOKIG OM JAG SLÄPPER HAN ELLER INTE PRATAR MED HAN

Någon som kan ge tips på hur jag ska lägga upp planeringen av denna dag??

Det som är VIKTIGT är att första plan är PERFEKT. Alla saker bort från källaren, pyssel rummet
fixat och fint, tvättstuga fixad med tvätt osv.

Fan det va ju nästan allt??????????

Orsak till min stress är att Patrik har det rent ut sagt FÖR JÄVLIGT under vardagarna:
- Ta upp och fixa samt lämna alla barn
- Tjata ihjäl sig på ett barn som inte lyssnar, starta en maskin tvätt (jag tar inte den tvätten annars), glömmer typ allt, tjatar och bölar för de mesta
- Kämpa att väcka ett barn som hatar att gå upp, som bråkar om kläder, surar pga allt stök som blir (lik mamma)
- Sen Iväg med alla 3
- Snabbt till jobb 
- Stressa från jobb och hämta barnen
- Hem och stressa in i duschen
- Äta snabbt och har han tur nån dag kan han ligga ner lite innan det skriks på han och han får gå ner i källaren
- Måndag & Onsdag är det fotboll. (kör 17.45 och är hemma ca 20,00)
- Torsdagar möte
- Fredagar simning (kör 18,15 och är hemma 19,30
- MATCHER FOTBOLL, sker en av dagarna på helgen. Börjar alltid på morgon/förmiddag och e tidigast hemma mellan 12-13.00
- Söndag Fotbolls träning

Utöver detta har han flertadet olika möten. Ej varje vecka men titt som tätt, han har jour flera veckor i sträck,
han får utträtta saker som en annan person skiter i, han ska hinna träffa mig och barnen.

Sen värken på det och han e tvungen att ligga och sova i en 2 mana soffa på vardagarna för att
allt ska vara lugnt och han slipper bli väckt flera ggr per natt för att behöva gå ifrån vår säng.
Tycker så himla synd om honom. Tänk om han bara hade kunnat få sova i vår säng hela natten och
inte bli väckt av kaos.

Han är egentligen så snäll mot mig och barnen. Han befinner sig där nere nästan alltid (vardagar)
samt sover nere, bara för att vi ska få sova och må bra samt att han ska kunna få lite sömn.

Jag lider att se detta!!
Detta är så sjukt hemskt, jag menar han som sliter röven av sig. Vad får han tillbaka???

Av mig får han:

- Skötsel av hus/trädgård
- Rent och fint
- Jag sköter våra
- Ställer upp att köra el liknande när han inte ens kan resa sig
- Jag försöker göra allt för att hjälpa till
- Middag varje dag    (de går i perioder, ett tag står den alltid klar, ett tag påbörjas den sent, ett tag har jag inte orkat eller tänkt på det. Så där är jag dålig som inte har det klart varje dag
- Stunder att sova/vila
- Lägga sig för natten när som helst   (inte jag som väcker honom)
- Köra iväg Själv och handla, hämta el lämna saker hos familjen, köra och fixa sådant som måste fixas. Då slipper han ta med någon och får vara själv för en stund. Men på helgerna brukar Benji hänga på
- Jag sköter olika besök med våra barn och hjälper till med besök han skulle tagit så han slipper det
- KÄRLEK I MASSOR
- Tyvärr får han många sura/arga kommentarer som inte gör det lättare att må bra FÖRLÅT
- Jag pratar intre med honom om saker jag känner och tycker dagligen. Någon gång per år kommer en diskution och då¨kommer lite saker fram i ren ilska. Vill ite att han ska höra exakt allt jag tycker och tänker eftersom att han har nog med sig själv. Men både han och jag vet nog nästan exakt vad den andra tycker, känner osv


NÄ FY ALLTSÅ
TYCKER VERKLIGEN RIKTIGT SYND OM MIN FINA MAN
JAG KOMMER GÖRA ALLT JAG KAN FÖR ATT HJÄLPA DIG
(blir lite svårt efter jag somnat och på morgonen men ska försöka)

HADE JAG KUNNAT SÅ HADE JAG UNDER EN HELG VARJE MÅNAD:
- STÄNGT IN DIG I ETT HUS UTE I SKOGEN VID EN SJÖ
- TAGIT ALLA MOBILER
- STÄNGT AV INTERNET

I huset finns allt du kan tänka dig förutom möjlighet till kontakt med andra.

Varje kväll hade jag skygit in och lagt mig i din famn <3


Kommentarer
Postat av: Patrik

Du är helt underbar min fru som verklig ser allt som jag gör och får stå ut med. Du gör även allt för att gör vårt hem verkligen hemtrevligt. Du hade rätt angående soffan det blev kanon. Jag älskar dig och barnen (alla fem)över allt annat. Massa pussar

2011-03-16 @ 09:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Facebook

Patricia Ellberg gillar

Alla vi som bara säger 'Jag Älskar Dig' till dem du verkligen älskar .Alla vi som bara säger 'Jag Älskar Dig' till dem du verkligen älskar .
Skapa en Gilla-knapp