Helgen :)

Sitter här och försöker tänka tillbaka på vad som hänt i helgen
men allt står still förutom grov-städning och min Katty.

Men allt som sekunderna går så ringer en klocka och berättar
en sak varje gång :)

FREDAG:

Jag och lilleman hade en riktigt lång sov morgon och de behövdes
efter denna tid då han va dålig och man fick vara vaken mycket.

Hade planer på att börja städa men det tog några timmar att vakna.
Tänker man snabbt så borde jag vara pigg eftersom att jag fått sova,
men faktumet är att har man under en längre tid knappt fått sova alls mer
än 1-2 tim som längst i stöten så blir man helt slagen efter några timmars
sömn i sträck.

Jag och lilleman mös i soffan och mestadels av de första timmarna
satt jag med datan i knäet och pratade med KATTY <3

Det va lilleman nöjd med eftersom han fick ju sitta i mitt knä för han vägrade
leka på golvet. Han satt och lekte med sin älskade boll och pratade hela tiden!!

Skulle helt ärligt talat kunna sitta och prata med min underbara Katty
i timmar. Kan inte fatta det. Men vi typ jagar varandra så att vi sitter
vid datan samtidigt. Sen börjar vi prata om all och inget. Känns typ
som max 15 min som vi pratat när vi egentligen pratat i över 1 tim!!!!

Efter lunch nån gång dök hon upp och lite efter 2 tiden åkte vi iväg. Hon har tjatat
länge om att jag ska följa med till ett ställe, så det va dags att ge med mig.

Det va inte alls som jag trodde. Vi hade lite bråttom hem. Vi skulle ju hinna laga mat
till våra gubbar så dumpa henne hos sig och sen hem.

Tanken för kvällen va att jag och Patrik för en gång skull skulle ha en mysig kväll
tillsammans och se film, prata och mysa. Helt enkelt ha lite tid själva.
Ariel brukar ju somna efter simskolan men inte denna gång. TYPISKT.

Så det blev en betydligt senare kväll än vad vi tänkt. Men det va mysigt även om
man kanske hade orkat prata mer om de inte va så sent. Filmen va bra som tur va!!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------

LÖRDAG:

Upp som vanligt och Patrik stack strax efter 9 tror jag. Fotboll.
Jag och barnen hade morgon mys tilsammans. Vi rullade ner, tände ljus
och satt i soffan och tittade på tv. Jag satt även med datan och pratade med
mitt hjärta.

Men bara 40 min senare typ så började barnen bråka som fan. Nja det va inte
så att DOM bråkade med varandra hela tiden, utan Ariel bråkade med Benjamin
som käftade tillbaka eller blev ledsen och började gråta.

Så va dom flera timmar fram och lilleman va väldigt orolig för han är inte van
vid det och bara grät om jag släpte honom.

Patrik ringde runt 10 tiden och sa att han va på väg hem för de andra laget
hade inte dykt upp. BLEV SÅ GLAD

Han fick ta lilleman direkt så jag kunde andas. Så vad tror ni händer efter 10 min???
JOUREN RINGER, så han fick köra en stund senare.

Inte förrens runt 18 tidsen så kunde han sätta sig ner och faktiskt ta lilleman.
Han fick fara hit och dit den stackaren. Tyckte synd om han men Ariel va på sådant
hemskt humör och ställde till med ett rent helvete här hemma.

Inga-Lill kom och tog med sig både Ariel och Benji.
Dom skulle sova hos henne inatt. Ni kan bara ana hur glada dom va för de.

Så kvällen tillbringade vi tillsammans. Vi pratade, jag städade en himla massa och
nu gick de undan när han hade lilleman.
Sen började vi tillsammans med Alex rum. Men lilleman ville inte så jag tog över
så fick Patrik koppla av.

Senare kom Katty & Denni. Vi skulle ju se Melodifestivalen (som vi kallade de).
Vi satt mest och pratade alla 4 och hade mycket trevligt medans Melodifestivalen
gav oss skön bakgrunds musik/tv.

Efter dom åkt så deckade Patrik. Jag hade inte hunnit fixa golvet i köket efter att Benji
spillt juice och de kunde jag inte göra nu när dom sov så fick sådan jävla ångest
vilket resulterade i att fler saker ploppade upp i huvudet.
Men pratade med Katty på datan och sen när jag la mig ner så somnade jag typ OMG!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

SÖNDAG:

Även denna dag va jobb för Patrik. Har inte hört när han gick runt halv 9.
Men lite över 9 vaknade jag till av att jag fick något ISKALLT på benet.

Det va Inga-Lill som kom för att lämna Ariel. Hennes hans va SVIN kall.
Sen åkte hon och Benji vidare till Benjamins faster Sheila.

Sheila skickade lite bilder på barnen :)
Blev så glad för bilderna, så här kommer 3 av dom  :)



TÅRTA på Söndag förmiddag det är inte fel. Man blev ju lagom avis
och sugen. Jag vet varför du skickade den bilden hahhah



Så gulligt hihhi   <3



Undrar om Inga-Lill någonsin får vara ifred när hon träffar sina
barnbarn???       Svaret är: NEJ

Här hemma va det lite för tyst. Jag menar, det är inga små söta
troll som busar och bråkar. Så fick sätta på radion i köket (ariels)
för tvn va på låg volym och jag behövde mer ljud.

Sen jag vaknade så har jag inte kunnat sluta tänka på Katty. Vill bara
få umgås med henne. Patrik jobbar ju (eller ja han hjälper en vän) och då
e jag ju helt ensam och vill ännu mer.
Vi pratade på datan och efter ett bra tag sa jag att jag fan skulle ta min feta röv
och börja städa förstaplan. Jag höll ju på i källarenb igår så tiden försvann och
mitt va kvar idag. KONSTIGT???

När jag väll kom igång och fick klart här så blev jag piggare. Loppan har
varit så snäll hela dagen. Suttit och sjungit, sett, tv, ritat och hjälpt mig med
lille man. Dom lekte tillsammans på golvet och såg film.
Så jag han göra en hel del.

Sprang fram och tillbaka till datan så fort jag hade några minuter över.
Ville ju prata med Katty. Hennes bror och hans tjej va hos henne så hon
kunde inte sitta vid datan.
Vi sprang om varandra hela tiden med ca 20 minuters miss.

På eftermiddagen gav jag upp med pyssel rummet som jag håller på med.
REN KAOS.
Tänkt ta bilder flera ggr hur de ser ut, men vill inte ens se de på bild
för ja blir GALEN bara av tanken. Jag har de aldrig rörigt eller stökigt med masssa
saker uthällt över allt osv. Man kan verkligen inte ens se golvet. Allt pyssel är
blandat i en enda röra i olika påsar,lådor, backar mm. Blir snurrig bara av att skriva det.

Då flippade mitt huvud och MIN kropp och mitt huvud ordagrant SKREK efter att få
prata med Katty. Men självklart missade vi varan igen, fast denna gång med 2 min.

Så de blev sms om vi skulle ses på datan. TOPPEN ide kom vi på.
När vi har tid så smsar vi och ser om den andra kan. Får vi inget svar
så behöver vi inte sätta oss i onödan ju!!!             Resten av dagen gick det
lätt att mötas på datan. Varför har vi inte tänkt på de innan????

Benji kom halv 6 tror jag. Vi åt sen körde Inga-Lill.

Plötsligt dök Michelle upp och strax där efter kom MIN HJÄRTE VÄN

FAN VA UNDERBART

Hon hade med sig sin bror Andy och lille Denni SÅ KLART :P

De blev kaffe, cigg för mig och Andy. Vi pratade och skrattade.

Av någon anledning attackerade barnen Denni. Dom lekte och han lekte
lika mycket med dom. Sen va det dags att få dom i säng så dom fick krypa
in till Denni.

Benji somnade först!!!               FOTO



SÅ SÖÖÖÖÖÖÖÖÖTTTTTTT



TRION MYSER 

Sen blev jag röksugen efter allt stim och stoj och prat och kaffe
så drog med stackars Katty i kylan (röker ej)  Andy hängde på:

Katty hade ju sin prins så vi dumpade han till Denni. Bäst att lärasig i
tid hihihihih. Han vill ju ha 3 barn i framtiden.

Inte ett ljud hörde jag när jag va ute och när vi kom in så
va man såld när man vände sig mot dom. Där satt/låg han med
lille man i famnen som låg fint och sprattlade. Han hade fått en leksak
som han roade sig med och Denni hjälpte till. Ariel låg bredvid på ena
sidan och små pratade med dom samtidigt som hon va på väg att somna.
Lille Benji sov fortfarande sött.
 Hade man inte vetat bättre så hade man kunnat tro att de va 4 syskon
som mös i soffan. Denni e ju inte så stor ju!!      SORRY Lill Fis Hihihhih

ÄNTLIGEN kom Patrik. Han hade varit på Ikea också och handlat hyllplanen,
fler barn galgar, kaffe koppar och självklart LJUS!!

Killarna flabbade och Michelle snodde åt sig lilleman och sen kröp Ariel
bort till henne och la sig i hennes famn.



Tyvärr HATAR hon att va med på bilder. Så eftersom man inte ser
henne så lägger jag ut den. :)





MYS <3

Glömde nämna en sak om Denni idag. Han brukar alltid vara så lugn
och sansad, men idag hade han flippat ut. Tydligen har han suttit inne
hela dagen och spelat dator. Det va först nu när dom kom hit som han
varit ute eller ens gjort något. Så hans huvud måste ha fått en chock av
frisk luft för han bara skrattade och kom med hel knasiga kommentarer.
Men de va skoj hihhi.
Sen när vi gick in blev han lugn igen!!!

Kvällen går snabbt när man har trevligt.

Dock va det egentligen meningen att jag och Katty skulle sitta i soffan och
små prata och bara umgås. Men de gick tyvärr ej så de blev lite prat här, lite här
och massa spring för jag kunde ej koppla av. Men jag njöt av vartenda minut
med henne.

När barnen hade somnat och klockan närmade sig 21,30 va det dags att byta värmeljusen
nästan överallt. under tiden jag gjorde det så hade ALLA samlays inne i köket.

Vilken syn man fick hahahah

Patrik sitter och visar ett badkar som hans kompis ejska ha och bla bla bla.
pallade inte lyssna men dom hade trevligt. Kan tro han e pappa till alla och ska
visa dom en sak hihihih

Kolla själv in bilden.

PAPPA PATRIK MED SINA TONÅRINGAR



Strax efter va vi tvugna att ta farfväl. Ville inte och de ville inte hon heller
för nu gick allt i slow motion.

Gjorde mig klar för natten, plockade undan lite och kröp ner i soffan
med min dator. :)

TACK FÖR EN TREVLIG HELG

* Trots att Patrik knappt varit hemma så har vi haft lite tid tilsammans
* Jag har fått grovstäda en hel del
* Massa prat på datan med Katty
* Träffat Katty varje dag
* Sällskap på lördag kvällen och vi hade mycket trevligt inkl Patrik :)
* Tvätten är KLAR
* Barnen har sovit borta och de älskar dom
* Jag och lilleman har i princip varit fast klistrade i varandra
* En vän till oss (daniel) kom förbi på en snabb visit (10 min )

SÅ NI SER DE HAR HÄNT MYCKET TROTS ALLT

NU E MAN HELT FÄRDIG
TYVÄRR E INTE SISTA RUMMET KLART SÅ MAN VET JU VAD SOM VÄNTAR I DAGARNA

Tjolahopp!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Facebook

Patricia Ellberg gillar

Alla vi som bara säger 'Jag Älskar Dig' till dem du verkligen älskar .Alla vi som bara säger 'Jag Älskar Dig' till dem du verkligen älskar .
Skapa en Gilla-knapp