Då Va Det Dags Igen :(

Börjar bli måttligt trött på detta nu. Känns som att det inte vill sluta.

3½ dag va lilleman frisk och vi kom in i rutinerna snabbt och
han började äta normalt igen.
Då kändes allt toppen eftersom vi varit sjuka mesta tiden sedan
början på December. Jag hade satt igång med grovstädning
och va possitiv till allt.

Så vad händer???????????

Jo, lilleman vaknade igår morse och va förkylld igen och luftvägarna
trånga. Även jag känner av andningen och fått lite snuva och hosta.

VARFÖR??????????????
-------------------------------------------------------------------

Inatt vaknade jag av att lilleman hostade konstigt och hörde sen
att han lät konstig och började slå med armarna.

Flög upp och myckt riktigt hade han skit svårt att andas  :(

Gav medicin och sen bajsade han. Kunde inte lägga mig igen då
andningen va så svår och han bara grät. Tyst som tur va, för han orkade
egentligen inte.

Startade datan och klickade med höger hand medans jag hade han i vänster
arm på mitt bröst typ. Datan  är ett bra hjälpmedel på natten om man måste
sitta uppe men är svin trött och håller på att somna :)

Efter ca 45 minuter började han hosta och jag hörde hur mycket slem som
kom men de svalde han. Men sen började han klökas av allt slem.
Hemskt att se när man själv hade spottat ut de, men de klarar inte dom ju   :(

Strax därpå kom de igen men denna gång stod det en fontän ur munnen
på han. 3 rejäla omgångar direkt efter varandra. All välling och dricka jag fått
i honom va nu över hela min bröst korg, alla mina kuddar, lakanet och på han.

Så de va bara att börja tvätta han, duscha mig, av med lakan, starta maskin
och fixa sängen så gott de gick. Pallade inte sätta på nya lakan.

Tog extra täcke och la under oss om ifall att de skulle hända igen.

Långt om länge somnade han och jag kunde stänga mina ögon :)
Va tvungen att ta nån bild för han sov så sött bredvid mig.
Han ville att jag skulle ligga nära honom <3

 


Vid halv 8 så blev han riktigt gnällig. Då hade febern stigit rejällt och
han va hungrig. Det blev att byta på han halv sovande, sen fick han alvedon.

Jag inväntade att alvedonen skulle verka. La massa täcke på golvet i
vardags rummet till han och Ariel. Dom fick kuddar och kunde mysa
till tvn.

När alvedonen hade slagit in så fick han välling, och nu klarade han
att dricka upp allt.
Sen piggnade han till en stund och lekte med vovven och sprattlade när
loppan sjöng för honom.

Här ser vi effektem av alvedon och mat!!!

--------------------------------------------------------------------------------

Men sen kom tröttheten och jag tog han i min famn och liten stund efter somnade
han gott. NU halv ligger jag i soffan med han på vänster sida i min famn,
datan står på soffan på höger sida och jag kämpar med att blogga med
EN HAND. Det tar lite tid och man får kram hela tiden. Men jag ska ju ingenstans!!!

HÅLLER TUMMARNA ATT HAN SOVER MINST 1 TIM OCH ATT HAN MÅR BÄTTRE
UNDER RESTEN AV DAGEN. HAR BESTÄMT MIG FÖR ATT SLAPPA MED
HONOM I SOFFAN SÅ MYCKET JAG KAN IDAG.

:)

HUR VA ER NATT OCH MORGON DÅ?????

Kommentarer
Postat av: Lina

Hoppas min lilla kille blir bättre snart!! Vill inte att han ska vara sjuker, han ska vara pigg och glad och skratta =)

2011-03-14 @ 18:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Facebook

Patricia Ellberg gillar

Alla vi som bara säger 'Jag Älskar Dig' till dem du verkligen älskar .Alla vi som bara säger 'Jag Älskar Dig' till dem du verkligen älskar .
Skapa en Gilla-knapp