Ännu En Sådan Dag!!!!!!!!!!!

Häromdagen upptäckte vi ju att diskmaskinen läckte vatten och
fick börja diska för hand.       HATA
Idag va det dags för att slite upp hela golvet och få ut maskinen på
något sätt..............    

Patrik gjorde de mesta i köket fast jag bar ut golvet och slet upp en
liten del av golvet. Vilket kanske inte va så smart för vad hände??

Jo då började utslagen på kroppen. Maskinen måste ha läckt ett tag
innan för träet va så tjockt. På en del ställen kring läckan fanns svart
mögel vilket jag INTE tåler. 

Disk maskinen satt som berget. Patrik skruvade och hade sig. Men den 
ville stanna kvar    :(
Så jag började slita och dra i luckan så den flög av ahhhahhahah.

Men efter ett tags kämpande så fick han ut skiten och
FY FAN VAD DE LUKTADE. Luktade typ mögel, fukta och innestängt.

Fönstret åkte upp helt och altan dörren stod helt öppet under hela dagen
så jag kan lova er att det va SVIIIIIIIN kallt på golvet när det va dags att gå
in. Vi har varit ute hela dagen i det strålande vädert och flyttat runt på det mesta!!


Alla Ms saker står nu fint i garaget. 
Allt som skulle till insamling är lämnat.
Altanen till snyggad   (fast nu står vårt bord/stolar i ett hörn)
Stugan är klar. Ändrade om, sorterade, bar ut Ms saker och fixa plats på hyllor, tog in mitt pyssel.
En del ute leksaker kom ut och barnen blev så GLADA :)
De saker från loppis lådorna som vi ska ge bort eller spara är på sina platser.

När den sena eftermiddagen närmade sig så kom även kylan och det va dags att gå in.
Brrrrrrr gud vad det kan slå om snabbt. Svärmor tittade förbi en stund och lekte lite
med barnen och med sig hem fick hon gardiner och Loppan som ville sova över.

Sen va vi själva igen strax innen 19,00 och då hade vi att fixa de sista. Men mitt i passade 
vi på att ta ett bad tillsammans med Benji.

En sak som ställt till det under dagen va det att efter vi kopplade bort diskmaskinen
så sprutade det vatten under vasken om vi startade kranen. Så kaffe fick göras i hallen
då strömmen va av, vatten fick vi ta på toa. Tvättmaskinen kunde ej heller startas då
det va samma avstängnings kran som till köket. Så när vi gick in för dagen fick Patrik 
köra och handla nån sak som skulle sitt på röret man kopplar på maskinen. Så flera timmar
va vi utan vatten i köket och g¨årdagens disk stod kvar och fylldes med hand under dagen :( 

MEN jag tog en snabb tur förbi Katty vid 8 tiden och tog en kopp kaffe. Va tvungen
att träffa henne och komma bort från huset.
Tack för en mysig liten stund. Det va det värt och jag fick lite ny energi :)

JAG UNDRAR EN SAK??????????+
NÄR SKA DET SLUTA HÄNDA MASSA SAKER HÄR HEMMA. JAG MENAR SISTA TIDEN HAR
ALLT BARA VARIT SÅ JOBBIGT MED OLIKA SAKER.

KOMMANDE SAKER SOM VI VET:

- Någon dag kommer nya soffan (eller snarare den rätta soffan) kan ju hoppas att dom hör av sig lite i förväg denna gång och dom får lösa bärandet själv för nu har jag fixat hjälp med lille man flera
ggr utan att det hänt något. Sen tänker jag inte lyfta så mycket som en kudde förrens dom står på min tomt. Fatta att jag fick släpa ut allt från vardags rummet (leksaker, bord. matta, kuddar etc) och ta bort kuddarna i soffan, för att några timmar senare sätta tillbaka allt    :(

- Nästa Lördag ska vår kompis börja lägga klinkers i golvet i köket viket innebär att vi INTE
kommer att kunna använda köket på hela lördagen och söndagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Facebook

Patricia Ellberg gillar

Alla vi som bara säger 'Jag Älskar Dig' till dem du verkligen älskar .Alla vi som bara säger 'Jag Älskar Dig' till dem du verkligen älskar .
Skapa en Gilla-knapp