1 Vecka Av Ren Kaos

Förra veckan finns de knappt något riktigt ord för.

Den innebar ren kaos men trots det bjöd den på fantastiska saker!!

Om vi backar tillbaka tiden till förra helgen. Det va då lilleman börjde strula
med sina tänder.

MÅNDAG:
Denna dag bjöd på början av helvetet. På förmiddagen bar det av
till BVC för kontroll samt BOEL-Test. Hem till mormor och fikade med henne och 
mamma. Sen lämnade jag kvar lilleman och stack till Svedala för att putsa
mina mostrars fönster. I Svedala va det kallare så trodde mina fingrar skulle
ramla av så kallt det va.
Stressade vidare hem och ärligt talat minns jag inte mer av den dagen förutom att 
lilleman blev värre. Han grät sig genom natten pendlande mellan
att vara vaken, sova, leka osv.

TISDAG:
Då va de hemma dag med lilleman som bara grät och grät och vägrade ligga själv.
Det va min famn som gällde. Tror att Katty kom förbi. Alltid lika mysigt. Hon va snäll
och mös med lilleman då och då så jag kunde plocka lite!!
Sen minns jag inte mycket mer hihhhih Jag har inte kunnat göra så mycket med
hushållet pga lilleman. Men de e de värt <3
Åkte iväg en sväng med Patrik och inhandlade lite. Blev en sväng inom IKEA också :)
 

ONSDAG:
Då begav vi oss mot HBG för att köpa soffa. Hade kollat upp pris på
nätet för HYR HÄR LÄMNA DÄR och dubbel kollade samma dag. Min pappa va
snäll och följde med oss med hans bil, då han har drag. Väll på macken visar det sig
de inte finns att hyra så som jag läst på nätet. De va minst 1 dygn. Priset blev då
dyrare än om DHL skulle leverera den. Så stackars pappa fick köra hem.

Vi köpte soffan, och begav oss hem. Leveransen skulle ske inom 3 dagar.
Nu va det ju onsdag så jag hoppades att dom skulle leverera innan fredan kväll
så jag slapp vänta till måndag. HÅLL TUMMARNA!!!

På kvällen kom min älskade Katty och hennes kille Denni på besök. Vi snackade och
tiden bara rann iväg :)Super Trevligt <3

TORSDAG:
Det va denna dag som Patrik hade fixat överraskningen till mig.
Det blev massage!!!! HELT UNDERBART:
Vi va hemma strax innan kl 13
Började så smått på att rengöra våra soffor som
hon köpt. Kämpade med maten med lilleman men nu vägrar han äta.
På eftermiddagen ringde DHL och meddelade att dom skulle leverera vår nya soffa
följande dag (fredag) mellan kl 10-12.
Nu blev det stress. Fick tag på Katty och de va ok att lämna sofforna på kvällen.
Fick jaga efter min pappa så han kom med släpet.
Stress med hämtning av barn, matlagning, lilleman och undanröjning så man kunde bära ut sofforna.
Fixade de och sen hem och fick sitta på golvet framför tvn.
Fick sova 1 tim innan lilleman va i farten igen.    :(
Himla klydd att hitta någon som kunde komma hit när sofforna levereras eftersom alla typ
jobbar!!!!!
Men efter flera timmar löste det sig med en vän!!

FREDAG:
Även denna natt va hemsk, fast ännu värre för nu fick jag ha han i min
famn hela natten. Kl 4 kunde jag lägga över han i sin säng och somna.
Vi som ända fram till kl 8,45. Bytade på lilleman samtidigt som jag försökte
hålla ögonen öppna. Startade kaffe och när kl va 09,00 gick jag ut för min
morgon cigg och att dricka mitt kaffe.
Till min häpnad ser jag en enormt stor lastbil från DHL rulla fram på gatan.
VA FAN!!!!!!!!!!!!!!!

Så gick ut och mötte han i mina rosa Hello Kitty pyjamas, min morgon rock,
totalt yr vaken med kaffet i handen. Tog fram leendet och sa GODMORGON!!!

Vi pratade lite och jag la fram lite fint min chock att dom kom redan, eftersom
jag inte hade hjälp innan kl 10,00. Dom hade mycket leveranser denna dag och ändrade
körningarna. Lyckades fjäska med han att han hjälpte mig in med sofforna på tomten
precis framför altanen. Annars hade dom bara levererats utanför lastbilen (vid infarten)

Det duggregnade ute och plastet på sofforna va öppet. Nu gällde det att få in dom snabbt.
Men för mig OMÖLJLIGT. Ringde Vincent som inte riktigt vaknat så han skulle stiga upp.
Ringde Katty så hon fick slänga på sig kläder så hämtade jag upp henne.

Väl hemma gick de smidigt att ta in soff delarna. Bra TEAM WORK och sen hade jag
ju Katty där som passade lilleman <3

Innan öppning och montering blev de frukost.
Sen öppnade vi den ena delen och då började de snurra i mitt huvud.
Hur jag än vred och vände på hur den delen såg ut så fick jag de inte att passa.
Vi stod tre man och undrade. Slog upp datan för att se hur soffan såg ut.
Då visade det sig att dom levererat en Vänster ställt soffa istället för höger.

Jag kokade totalt. Fan vårt lilla vardagsrum va täckt av stora soffdelar och lillemns
leksaker mm låg i en röra i hallen. Gick ju inte att va där.

Ringde och va måttligt irriterad och arg, men jag höll mig lugn och samarbetsvillig.
Vi pratade lite om man kunde ha den soffan ändå, eventuell retur osv.
Dom skulle höra av sig senare med eventuell lösning.

Efter 30 min klarade jag ej av att befinna mig i huset så vi körde hem till Katty och Vincent
kunde köra hem. TUSEN TACK FÖR DIN HJÄLP!!!

Hemma hos Katty gjorde jag agg för min irritation och ilska så jag städade, ordnade och gjorde
om lite i hennes lägenhet medans hon roade sig med lilleman.

På eftermiddagen ringder dom och har då kontrollerat de 2 sista sofforna på deras
lager som också är märkta höger. De visade sig att även dom är fel märkta.

Dom hade 2 alternativ att erbjuda:

1: Få en liknande soffa med bäddsoffa och lika långa fasta divaner. Den kunde dom leverera
samma dag.

2: Vi kunde packa upp och använda denna soffa medans vi inväntade leverans av den nya
som skulle komme efter 5 veckor.
Jag klar gjorde att jag INTE tänker bära ut denna eller in den nya. Det skulle vi diskutera
och lösa. Fan alla jobbar ju och vi har gjort de en gång de räcker. Samt betalar dom frakten.
Sänkning på priset vill jag ha och de fick jag.
Dom kommer sätta tillbaka 1000 kr på vårt konto.      Jag va nöjd och valde alternativ 2.

Så vi gjorde klart hos Katty och stack hem.
Stress va det nu för Patrik har under de senaste dagarna gnällt på att jag ej kunnat städa
och hade som krav att allt skulle va klart idag när han kom hem.

Inga-Lill kom och tvättade bilen och gav en hjälpande hand. En måste ju ha lilleman
för han e dålig.

Vi stressade med att få städat men han så klart inte vilket INTE va omtyckt.
Blev att fixa hela kvällen och han fick ha lilleman då och då.

Natten va även denna vaken. Började nästa komma in i rutin ju hhahhaha
Men A&B sov borta så de underlättade :)

LÖRDAG:
Patrik stackpå förmiddagen som vanligt på fotboll.
Sen kom Ariel hem. Mös med mina troll och passade på att ha egentid. Hade sådan
tur att lilleman sov 45 min i sträck så jag och Ariel hade en härlig stund.
Patrik kom hem, åt och duschade sen hämtade han Benjamin. Sen va de fullt hus igen.
Kvällen va som den va. Patrik somnade kl 17,00 och sov till 22,00.
Jag skulle köra minmoster men lilleman ville inte och han va inte lugnare hos Patrik
som ändå försökte efter han vaknat, så han fick köra istället!!!

SÖNDAG:
Hans förkyllning va nu ännu värre och andningen inte als bra.
Patrik åkte kl 8 för han skulle vara på kurs på fotbollen
hela dagen. Det va strålande vackert vår väder och barnen blev som galna och
stod vid dörren och ville ut.
Fick ringa Inga-Lill som va så snäll och kom. Hon ville ändå vara ute i de fina vädret.
Nu kunde jag fokusera på lilleman.
Jag skulle varit på kalas kl 16,00 men de kunde jag inte pga lilleman. Tänkte först se hur han
va under dagen om jag kanske hade kunnat fixa passning till han fram till Patrik kom.
Men andningen slog på helt oväntat flera ggr så jag vågade inte.
TRÅKIGT
MEN HOPPAS ATT RONNIE FICK EN FIN KVÄLL

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Det va kortfattat i helhet. Kan ju tilllägga att Patrik va hemma sjukskriven mån-tors
och va mer eller mindre säng liggande. Jag fick köra barnen på morgonen, hämta dom och göra
ALLT. Han klarade inte ens hålla lilleman när han la i soffan de 3 första dagarna.

Men mycket possitivt har hänt i veckan också!!

- Träffat underbara Katty så ofta som möjligt
- Katty har hjälpt mig med lilleman så jag kunnat göra lite i hemmet och komma ifrån en stund
- Träffat Kattys kille. Riktigt trevlig.
- Inga-Lill har kommit på besök några ggr
- Träffat mamma, mormor och morfar
- Träffat pappa
- Ny soffa, ny matta och ramar till fotona
- Rensat på altanen
- Insett att jag funnit en riktig vän <3
- Fick sålt sofforna

De e nog vad jag kan komma på just nu hihihihihi

SÄGER BARA EN SAK

DETTA HAR VARIT DEN SJUKASTE VECKAN JAG VARIT MED OM SOM JAG MINNS.
SÅ MÅNGA SAKER SOM GÅTT FEL, MEN LÖSNINGAR HAR KOMMIT TILL SIST SÅ
ALLT FUNKAT TROTS FLERA TIMMARS FÖRSENING. JAG HAR HITTAT MIG EN
VÄN SOM GÖR MIG GLAD OCH JAG HAR INGA KONSTIGA TANKAR. TUFFA DAGAR
MED LILLEMAN I FAMNEN OCH VAKNA NÄTTER. MEN STOR HJÄLP AV KATTTY.

Tänk er själva denna vecka. Fylld av händelser, både goda och onda.
Kände mig totalt slut körd i söndags kväll och helt tom samt förvirrad i huvudet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Facebook

Patricia Ellberg gillar

Alla vi som bara säger 'Jag Älskar Dig' till dem du verkligen älskar .Alla vi som bara säger 'Jag Älskar Dig' till dem du verkligen älskar .
Skapa en Gilla-knapp