Kollar Runt Lite På Olika Kuddar, Mattor mm,

Ja då har vi bestämt oss för soffan. Så nu ska jag bara hitta lite
mysiga, häftiga och fina kuddfodral.

Sen en ny matta och kanske gardiner.

Man kan ju alltid kolla, sen får man ju se om man köper det eller¨
ej. Soffan kanske inte alls e skön, och de kanske kommer
finare kuddar när de väl de dags. Men nu kollar jag!!!!

Färgerna som ska vara med är:

- svart-grå    (soffan)
- valnöt     (bord, tv möbel, ramar)
- rött      (krav)

---------------------------------------------------------------------------------


Den färg glada mattan är riktigt snygg.
Då kan man variera sig med gardiner, kuddar, filtar efter
säsong osv.
IKEA PRIS 395 KR


Denna bild va lite suddig men här ser ni hel hets mönstert.
Tror dock att de kan bli svårt att övertala Patrik till en sådan färgstark matta.

-------------------------------------------------------------------------------


Ett annat alternativ är denna som inehar brunt i sig.
Enkel men ändå bryter den av de mörka.
IKEA PRIS 349 KR


Lite tråkig i mitt tyckje eftersom soffan e mörk och så stor
och våra möbler mörka.
-------------------------------------------------------------------------------

 
Elegant och faller ihop med de gråa i soffan och bryter enkelt av med de vita.
Osäker om min åsikt på den när jag sätter på bordet och tänker
på kuddar.
IKEA PRIS 195 KR
-----------------------------------------------------------------------



Min älskade röda matta. LOVE IT
IKEA PRIS 399 KR

------------------------------------------------------------------

För min del står det mellan matta nr 1 och 4.
Ska se vad man kan hitta för roliga kudd fodral för man får
ha 4 st extra kuddar i soffan för mys och färg klick.
------------------------------------------------------------------

 

Älskar denna typ av gardin för den ger mer värme i rummet. Paneler känns så kyliga.
Valet är de ljus beigha vilka jag tycker blir för ljusa.
De bruna har en snygg brun färg även om dom på bilden ser dammig ut.
Sen faller de bruna in med möblerna så man får ett genomgående färg tema
IKEA PRIS 199 KR /PARET

--------------------------------------------------------------------------------



Älskar denna gammel dagsa modelen med omtag.
Detta är också fylliga gardiner som ger värme och omtagen framhäver
mer av fönstret och blommor och man får ett annat ljus i rummet.
Vi har ju ett äldre hus med en gammal öppen spis. Därav att jag vill
behålla lite av de gamla stuket i de moderna.
IKEA PRIS 259 KR/PARET
-------------------------------------------------------------------------



Lite färg starkare gardiner i tunnare tyg. Matchar matta 1 klockrent.
Om vi skulle välja någon av dessa skulle jag köpt båda färgerna för
att enkelt kunna variera mig.
Dessa gillar jag skarpt trots att dom ser lite fattiga ut.
IKEA PRIS 99KR/PARET
---------------------------------------------------------------------------

Nu lite kuddar. Kommer skriva till vilka gardiner eller vilken matta de passar till.


Matchar bäst de 2 första gardin paren nr 1 & 2.
Snygg, färgstark och häftig.
Bäst till den svarta mattan med vita/bruna ringar.
IKEA 149 KR
----------------------------------------------------------------------------



Sjukt snygga och enkla.
Passar alla mattor, beroende på val av gardin.
Väljer man enkla färgerna på gardinerna och röd matta så funkar de inte så bra.
Dessa är nog favoriterna.
IKEA PRIS 39 KR
------------------------------------------------------------------------------

Blä gud detta är sjukt svårt. Nu ska jag sammanställa allt i
mitt huvud och fundera ut vilket som går ihop bäst med varandra.

Ska vi ha starka färger eller enkelt??????
Vilket som är snyggt men de e så olika stilar.
Vårt vardags rum är inte så stort och möblerna bruna.
Väggarna är 3 st creme vit och 1 ljus brun/nougat.
Mellan mörkt golv. Vita fönster.

HJÄLP MIG

VAD TYCKER NI?????????????

Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker!!!!!

Kommentarer
Postat av: MatteN

Nu är jag inte den bästa på att ta ut i passande mönster men jag tycker matta 1 eller 2 är snygga:)

Gardin Gammaldags modell med omtag. Kuddar dom sista:)

2011-02-23 @ 23:25:36
Postat av: Lina

Jag tycker att mattan som du lagt upp som nr 1 var himla snygg. Förstår att det kan vara svårt att övertala patrik då jonatan med alla säkerhet aldrig skulle tillåta en sån matta, men vad vet karlar om inredning ;) hihi Till den mörka soffan och mattan skulle det vara supersnyggt med gardiner som tex går i turkost och rosa eller helt enkelt ett par ljusa som går i samma nyans som det ljusa partierna i mattan. Dom röda kuddarna med toffar var fina om dui har en röd matta och om det är samma röda nyans. Nyansen på den röda matta du vill ha gillar ja inte riktigt tyvöärr, sj tittat på den ett ex antal ggr. Kuddfodralen som går i vitt och grönt kan du få av mig. Har två stycken liggandes som legat på soffan max ett par dagar. dom passa inte in i mitt hem så varsegod =) hihi

2011-02-24 @ 10:01:21
Postat av: caroline

jag tycker den röda mattan var jättefin=)

2011-02-24 @ 14:47:46
URL: http://thediaryofcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Facebook

Patricia Ellberg gillar

Alla vi som bara säger 'Jag Älskar Dig' till dem du verkligen älskar .Alla vi som bara säger 'Jag Älskar Dig' till dem du verkligen älskar .
Skapa en Gilla-knapp